-Sasori- - 2010-05-07 22:52:37

Port Tuzmer



1. Woda dla Malonii (15 lvl) - z otrzymanym wiadrem idziemy szukać studni – jest w Tuzmer [prawa, górna część w obrębie miasta] – wracamy do Malonii – nagroda to dostęp do jej sklepiku

2. Zostań poławiaczem pereł (83 lvl) - zleca Poławiacz Tevan [Port Tuzmer – lewy dolny róg mapki, przejście przez domek Zimpo] - szukamy małży z perłą - małże na morskiej skale poniżej [tak – należy wejść do wody, nie zapomnijcie strojów do przebrania^^] – z każdym wracamy do poławiacza – teraz odszukaj wężowy lud i poproś o antidotum – udajemy się do Mythar do jednego z dwóch tamtejszych uzdrowicieli - zdobądź 5 zatrutych soków ze starego drzewca i 2 ponuraki wymiotne - zaczekaj, aż Anguss zrobi dla ciebie antidotum - zanieś miksturę Tevanowi – 135,7k expa, 45 PH i Magiczna perła [unikat, konsumpcyjne, zmienia wygląd na 60 minut]

3.Kowal Kendal pomoże ci wkomponować magiczną smoczą łuskę w zbroję (119 lvl) - potrzebna łuska pochodzi ze smoczego questa na 108 lvl - przynieś kowalowi odpowiednią zbroję z czerwonych orków ["Jeśli jesteś magiem lub tropicielem przynieś mi szatę orczego warlocka, jeśli jesteś wojownikiem lub paladynem dostarcz mi zbroję czerwonego orka, jeśli natomiast jesteś łowcą lub tancerzem ostrzy, to poproszę cię o płaszcz zmyślnego orka"] - zdobądź dla Kendala płynne srebro [Nitrus w Nithal], sztabkę złota [chodzi o mniejszą, bywa dostępna na aukcji i była nagrodą z questa na 22 lvl z Ithan <tak przypuszczam>], diament [przemytnik Irwin Nithal lub minotaury] oraz kawałek platyny [do kupienia, za 50k, u Górnika Josufa - Przedmieścia Karka-han, szyb zachodni, p.4] - zaczekaj, aż Kendal skończy wykuwać zbroję [pobiera 250k za wykucie] - zabij: Moloch (0/15), Moloch wojownik (0/20), Moloch czarnoksiężnik (0/20) i zabij grupowo: Jertek Moxos (0/1) - przekaż kowalowi, że zabiłeś molochy i zanieś mu ich miecz [Trefny przebijacz] - zdobądź dla Kendala rubin w zamian za ten, który wtopił w twą zbroję – 392.9k expa i zbroje:
-dla tropiciela i maga:


-dla wojownika i paladyna:


-dla tancerza i łowcy:


PS. jak informuje Xentis: "Wszyscy, którzy stracili łuskę smoka w rozmowie z Kendalem, powinni porozmawiać z pomocnikiem kowala"

4.Odnajdź skarb Bliznogębego (122 lvl) – początek w magazynie rybnym u pirata Simona - na początek ciut od nas pobiera - udaj się do Sir Glusmoronka, wypytaj go o mapę skarbu pirata - 1k pobiera na początek – a jak potargujemy to mamy mapę za 900k - podążaj za wskazówkami zamieszczonymi na mapie [szukamy na mapce Wioska Rybacka] – dostaniemy 700 złota i kartkę - wróć do Glusmoronka i dowiedz się, o co chodzi ze skarbem – odda 70% czyli 700k [czyli wcześniej ciut się targując nieco zyskujemy] - odnajdź handlarkę i porozmawiaj z nią - handlarka Samira [Port Tuzmer] – za 1k da koniczynę - poszukaj starszego pana z miasta – Dziadek Jeżyk [Tuzmer] - porozmawiaj z mężczyzną z portu, który według wskazówek dziadka Jeżyka zajmuje się zbieraniem muszelek [Poławiacz Tevan, przejście przez domek Zimpo] - porozmawiaj z kartografem Erkorem na temat mapy [domek zaraz po przejściu z Portu do Tuzmer po lewej] - znajdź sposób, aby się dostać do kufra, w którym kartograf trzyma mapy – no to bierzemy jego gosposię na spytki – po udzieleniu odpowiedzi na 3 pytania dostaniemy kluczyk - użyj zdobytego klucza, by otworzyć kufer Erkora [w piwnicy] – dostaniemy mapę i notatki - oddaj gospodyni klucz do kufra, by nie nabrała podejrzeń - rozwiąż zagadkę mapy Bliznogębego. Postępuj według wskazówek zawartych w notatkach kartografa – zmierzamy do Nithal na Uniwersytet południowy – kierujemy się do bibliotekarki Mirutki - poszukaj jakiegoś studenta, który pomoże ci w rozszyfrowaniu wiadomości z mapy [jest zaraz na prawo] - sprawdź, czy żak rozszyfrował już zapiski [pobiera 25k przed i pobierze 25k po rozszyfrowaniu] - podejmij decyzję, czy warto ryzykować życie. Jeśli tak - znajdź w porcie kogoś kto udaje się na południe, jeśli nie - zwróć mapę gospodyni
a) zwracamy mapę gospodyni - 207,1k expa i 100 PH
b) idziemy do Bosmana Rębajły [Port Tuzmer, przy nabrzeżu] – za 10k zabiera nas na łajbę - zapytaj majtka, kiedy statek dotrze do celu - poczekaj, aż statek dopłynie na wyspę Bliznogębego [a chwilę to trwa z powodu sztormu] – trafiamy na mapkę Łysina Bliznogęby - zdobądź skarb Bliznogębego! Zabij umarlaków stojących na drodze – 517,8k expa, 5mln złota i Klepsydra czasu [konsumpcyjne, 15 użyć – teleportuje na Wyspę Wraków]
PS. Jeśli zechcemy wrócić szalupą z Rębajłą ten poprosi o 10% znaleźnego – czyli 500k złota - ewentualnie używamy teleportu jeśli mamy lub ewentualnie numer dwa - mówimy, że nic nie znaleźliśmy i nic od nas nie weźmie

5.Drastowi zabrakło prochu do armat (139 lvl)
Idziemy do ogniomistrza Drasta (Port Tuzmer 80:64).
mówi nam, ze gobliny ostatnio nie dostarczają mu składników do prochu i prosi byśmy dowiedzieli się, co jest tego powodem.
Udajemy się zatem do lokum złych goblinów, gdzie rozmawiamy z sekretarzem. Ten jednak twierdzi, że wszystko jest w porządku i na tym kończy rozmowę. Jako ze nic nam nie chce powiedzieć wybijamy jego kumpli:) można grupowo, można też samemu.
Kiedy pokonamy już wszystkich sekretarz daje nam glejt i wyruszamy w drogę do kopalni goblinów, by sprawdzić co się dzieje.
Kopalnia znajduje się w Suchej Dolinie. Wchodzimy do środka i rozmawiamy z zarządcą, który mówi nam, że mieli strajk i z tego właśnie
powodu dostawa jest opóźniona. Zapewnia nas też ze dziś wieczorem Drast otrzyma zamówione przedmioty.
Wracamy z informacjami do Drasta, który każe nam czekać do wieczora. Czekamy jakiś czas(nie wiem dokładnie ile) i dowiadujemy się ze gobliny
dostarczyły jedynie siarkę i odsyła nas z powrotem do kopalni. Zarządca mówi ze skończyło się złoże saletry i ogniomistrz będzie musiał szukać nowego dostawcy.
Lecimy z powrotem do Drasta i przekazujemy informacje. Ogniomistrz ma do nas kolejna prośbę. Mamy przynieść mu saletrę. Znajdziemy ją w kopalni w przedmieściach
Karka-han (szyb wschodni p4, lewy górny róg mapki). gdy już uda nam się odłupać kawałek, zanosimy ją Drastowi. Ten z kolei prosi byśmy przynieśli ostatni składnik prochu - węgiel drzewny.
Idziemy do paleniska w Tuzmer i bierzemy węgiel. Teraz z powrotem do Drasta. Ten nam daje tłuczek i każe zmielić wszystkie składniki w kociołku. Oczywiście,
żeby nie było, że się mało obiegaliśmy każdy z zmielonych na proch składników odnosimy osobno do Drasta:). I to już koniec biegania, nagrodą jest exp, PH, kasa i hełm.


        Latarniane Wybrzeże


    1.Pomóż Hespianowi przywrócić świetność latarni morskiej(90 lvl) - zdobądź dla Hespiana żelazny garniec [początek na samej górze latarni] – za 15k kupimy go u Hektora [Nithal, Gildia kupców] - zanieś garnek do latarnika - poszukaj dla Hespiana kogoś, kto zaprojektuje serce dzwonu - zaczekaj, aż Gloik [Nithal] odnajdzie zapiski - dostarcz list do Presztreka [w Mythar] - wróć do Gloika i poinformuj go o wykonaniu zadania - zanieś serce dzwonu Hespianowi - zdobądź dla latarnika drewno - poczekaj, aż Edgar [w Ithan] narąbie drewna [płacimy 2,5k] - zanieś drwa Hespianowi - odnajdź osobę, która potrafiłaby wytworzyć specjalną oliwę - przynieś wiedźmie [Wioska Rybacka] język jaszczurki [warana], oko potwora [Krakena], szpony stworzenia latającego [orła] i pazury leśnej bestii [wilka] - zanieś oliwę latarnikowi - 161,7k expa, 45 PH i Rękawice latarnika (unikat na 90 lvl dla wszystkich – Ac 103, acm 83, cios krytyczny +3%, wszystkie cechy +53, SA +53%, życie +263, obniża SA przeciwnika o 0,34]



        Stare Sioło


    1.Rozwiąż problem zasiedlonego cmentarzyska przez alghule [74 lvl] - zleca Lucjusz Erda [Stare Sioło, przy domku na samej górze mapki] - Zabij: Alghul łucznik (0/150), Alghul wojownik (0/80), Alghulinia (0/100)
    - poinformuj Lucjusza o pomyślnym wykonaniu zadania - przynieś Lucjuszowi kilka czaszek [5 doskonałych i 5 zmurszałych] oraz kości [5 - "z morza piasku.."] rozwlekanych przez sępy – zanieś urnę do wiedźmy Hoskari (Wioska Rybacka) z prośbą o zapieczętowanie jej zaklęciem - poinformuj Lucjusza, że Hoskaria zaczarowała urnę - ..Na Płaskowyżu Arpan znajduje się cmentarzysko, położono je w grocie.. czyli złóż urnę do grobowca [jest jedno takie miejsce więc co i gdzie się tu nie pojawi:)] - poinformuj Lucjusza o wykonaniu zadania - zabij: Demon przywoływacz (0/1) [na lewo od grobowca, gdzie składaliśmy urnę] - wróć z dobrą nowiną do Lucjusza – 140,8k expa, 200k złota oraz Garnitur Lucjusza (ubranko – zmienia wygląd na 6 godzin) i karta – szóstka trefl



        Wioska Rybacka


    1.Chłodny prezent przyjaciela (94 lvl) - początek u Tawhiri’ego [przed jednym z domków na środku mapki] - zdobądź wiadomości na temat marzeń Mimi [jest w prawym pobliżu] – zgadujemy co ją ucieszy - przekaż Tawhiriemu, z czego najbardziej cieszyłaby się jego przyjaciółka - zabij: Purpurowy włochacz (0/40), Lodowy włochacz (0/60), Lodowy mykonid (0/20), Trujący mykonid (0/20) [znajdują się w Andarum, Śnieżna Grota] - udaj się do Tawhiriego z wiadomościami, że po magicznym artefakcie nie ma ani śladu - odwiedź jakiegoś starca znającego podania i legendy – Niel w Ithan - porozmawiaj z handlarzami z Nithal. Być może któryś z nich posiada odpowiednie świecidełko – to Hektor z Gildi Kupców – dostaniemy zapieczętowany list - odbierz od garncarki z Tuzmer naczynie – udajemy się do Piwocji [ma swój domek w Tuzmer] – no skoro Hektor jest taki chory.. - wróć do Hektora z amforą – dostaniemy Lodowy naszyjnik [unikat] - pokaż Tawhiriemu, jaki prezent udało ci się zdobyć - 236,9k expa, Rękawice podróżnika [unikat na 95 lv, dla wszystkich, Ac 111, acm 89, blokuje 18 obrażeń od trucizny, cios krytyczny +3%, wszystkie cechy +32, SA +32%, unik +10, siła krytyka fizycznego +10%] i Magiczny Lazuryt [unikat, konsumpcyjne, można używać co 100 minut, 10 użyć – przenosi na mapkę Błędny Szlak, niedaleko Zyfryda]

    2.Legenda zaginionego złotego miecza (109 lvl) – początek u Pani Wód (na środkowej wysepce, przy dolnej krawędzi mapki) - odszukaj osobę, która może wiedzieć coś więcej o Excaliburze [Van Saur w ratuszu w Karka-han] - Aby ustalić jakieś fakty, należy porozmawiać z osobami badającymi historię [profesor Gracjusz z uniwersytetu południowego, z Nithal] - odszukaj jasnowidza, który może pomóc we wskazaniu obecnego posiadacza miecza (Wieszczka Sara, Torneg) - zdobądź dla Sary miksturę, która wprowadzi ją w trans – od Wiedźmy Hoskarii, Wioska Rybacka - przynieś Hoskarii persymonę [do kupienia w Porcie Tuzmer u Sinisa], czarci pazur [rośnie w Suchej Dolinie], skórę skunksa [ze skunksów w Sosnowym Odludziu] oraz żebro pandemonium [hieny z Doliny Pustynnych Kręgów] - zaczekaj, aż wiedźma przygotuje dekokt - zanieś wywar wieszczce Sarze – pobiera 30k złota - zaczekaj, aż eliksir zacznie działać - odszukaj łotra, który posiada pozostałość po Excaliburze – jest to Najemnik [Eder, na lewo od domku Artenii i Tafina] – odda nam mieczyk za 100k - pokaż miecz Pani Wód - odszukaj następcę Artura, dziecko czystej krwi, któremu przeznaczony jest Excalibur – szukamy w Sierocińcu w Porcie Tuzmer - zanieś miecz Pani Wód - wbij miecz w skałę [jest poniżej], by tylko następca Artura mógł go wyjąć - przekaż Pani Wód, że Excalibur został pomyślnie wbity w skałę – 407,1k expa, 500k złota, 300 PH oraz Muszelkowy naszyjnik [unikat – dla wszystkich – na 109 lvl – cios krytyczny +8, all cechy +63, SA +90%, życie +609, przywraca 204 punktów życia podczas walki] i Tajemniczy srebrny klucz [do Srebrnej szkatułki z questa na 87 lvl z Tuzmer]


        Wyspa Wraków


    1.Klątwa załogi kapitana Cooka (132 lvl) - zleca Kapitan Cook, który stoi na Wyspie [na Wyspę dostaniemy się: z Portu Tuzmer kupując bilet za 50k u kapitana Fork la Rusha (stoi na statku "Karvecja" - tu należy nadmienić, że statek może nie dopłynąć na wyspę z powodu sztormów) lub używając teleportu [jaki był nagrodą w queście "Odnajdź skarb Bliznogębego" na 122 lvl] - odszukaj Raszplę Berkonę i przekonaj ją do pomocy kapitanowi Cookowi - [dalej chwilowo pustka bo nie mam pewności czy to można zamieszczać]

www.sailor-moon.pun.pl www.animeyaoi.pun.pl www.nexusdbclan.pun.pl www.ekstranaruto.pun.pl www.pociagidzikiegozachodu.pun.pl